Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Timberland: историята на популярните обувки и тяхната марка

Усилена работа, иновации, любов към природата и приключенията – това са ценностите на Timberland от самото начало. Всичко започва през 1952 г., когато основателят на Timberland - Нейтън Шварц, купува половината от компанията Abington Shoe Company.

Timberland: появата на емблематичните жълти обувки

След като емигрира в САЩ, Нейтън Шварц започва като чирак във фабриката и се изкачва по стълбицата, придобива половината от нея, а след това и цялото предприятие, изкупувайки дела на партньора си и приветствайки своите синове в бизнеса.

Abington Shoe Company скоро се премества в Нюмаркет, Ню Хемпшир. Районът е известен със своите величествени планини, скалисти брегове, гъсти гори, реки, езера и възможност да се стигне до големи градове по източното крайбрежие на Съединените щати. Времето пък отправя към хората предизвикателства със своите бурни ветрове, внезапни дъждовни бури, люти зими и горещи вълни през лятото.

Именно желанието да накара любителите на природата да останат навън независимо от метеорологичните условия създава обувките Timberland

След като представя технология за водоустойчивост на обувките през 1968 година, през ‘73 година е изработен първият модел 6-инчови обувки с нея, а името му е Timberland.

Здрави и отлично изработени, те устояват на времето. През 1978 година е представен и първият ръчно шит модел от висококачествена кожа. Обувките стават популярни сред хората, които се нуждаят от спътници – качествени и водоустойчиви, сред природата, на работа и във всеки момент от деня.

Тези жълти обувки са революционни и се превръщат в популярен и разпознаваем модел. Дотолкова, че пет години след появата им компанията променя името си на Timberland.

Оригиналните Timberland и Timberland Premium

Когато си мислиш за 6-инчовите жълти Timberland, които можеш да си купиш днес, всъщност имаш предвид Timberland Premium. Те са малко по-различни от първите обувки, но със същите отличителни черти. Голямата разлика между двата модела е в подметката – тази на Timberland Premium е по-дебела и малко по-тежка от оригинала.

Причината е, че тя комбинира различни материали, за да осигури по-голям комфорт и сцепление в сравнение с подметката на първите Timberland, произведена основно от гума. Друга разлика е яката около глезена. При Timberland Premium тя е омекотена за повече удобство, докато при първите обувки тя е от набук и по нищо не се различава от горната част на обувките като цяло.

А това, което не се променя с времето е, че и двете обувки са с горна част, изработена от набук, а също така са с Primaloft изолация за комфорт на краката в студените дни.

Вместо заключение - кратко (еко)обобщение

Популярните жълти обувки Timberland дават име на компанията, която ги произвежда, а не обратното. Всъщност Timberland продава милионният си чифт някъде през 1985 година. А след това благодарение на рап и хип-хоп изпълнителите моделите на бранда стават още по-популярни.

Различни технологии и подобрения не спират да променят обувките, а стремежът на бранда към по-екологични решения го кара освен да залага на висококачествени и рециклирани материали, също така да се включва в повече зелени проекти. 

До 2018 година в обувките Timberland са вложени преработени материали от 345 млн. пластмасови бутилки за вода. През същата година брандът създава и започва да влага в продуктите си материала ReBotl™ от рециклирана пластмаса. Timberland си партнира по редица зелени проекти за залесяване, както и за устойчиво отглеждане на суровини.

През 2017 година започва партньорство с неправителствена организация, за да върне отглеждането на памук в Хаваи преустановяване в продължение на тридесет години. Първата реколта е обрана през 2019 година.

Timberland си поставя цел през 2001 година за засаждане на 10 млн. дървета за двадесет години и я постига две години предсрочно. През 2019 година си поставя нова амбициозна задача – броят им да нарасне до 50 млн. фиданки до 2025 година.